Friday, July 23, 2010

...Emphaty....

What is emphaty??? Menurut Wikipedia, emphaty ,which literally translates as in feeling, is the capability to share another being's emotions and feelings.or...u just put urself in sumone shoes....

kadang2 aku terpikir...kita mampu berkata kasihan...aku paham...simpati kat kau...adakah itu memadai???? masa ni lah kita akan kenal sapa kawan, sapa sahabat...sahabat yang berani menegur kita di depan atau kawan yang hanya berkata di belakang...(aku juga pernah melakukan kesilapan ini tanpa sedar)

Aku mula menilai diriku....adakah aku mempunyai rasa emphaty ini???adakah cukup untuk aku memahami nasib n masalah kawan/sahabat2 ku???marilah kita menilai diri kita..kerana separuh dari masa kita seharian adalah bersama rakan-rakan kita...mereka ibarat abang...kakak...adik...kita adalah SATU keluarga...

No comments:

Post a Comment